Type |
Artikel in tijdschrift |
Auteur(s) |
Arnott, S. |
Editor(s) |
|
Titel |
Exploring the Dynamic Relationship between the Accelerative Integrated Method (AIM) and the Core French Teachers Who Use It; Why Agency and Experience Matter |
Abstract |
De auteur heeft via lesobservaties en interviews onderzocht hoe 8 leerkrachten in het primair onderwijs in Canada (Ontario) de methode AIM in hun Franse lessen gebruikten (in core French programma’s, voor Frans als vreemde taal, niet als middel van instructie voor andere vakken). De leerkrachten verschilden in mate van onderwijservaring (van 5 maanden tot 20 jaar) en AIM-ervaring (van 5 maanden tot 7 jaar). Ze gaven lessen aan kinderen van 4 tot 14 jaar. De auteur concludeert onder andere dat docenten meer Engels spreken en minder gebaren (kenmerkend voor AIM) gebruiken met oudere leerlingen; niemand volgde letterlijk de AIM-methode en instructie; alle leraren gebruikten ook andere materialen naast AIM en vooral leraren met meer onderwijservaring en meer AIM-ervaring gaven hun eigen invulling aan de lessen.
|
|
|
Jaar |
2011 |
Stad |
|
Uitgever |
|
ISBN |
|
Pagina's |
156-176 |
Tijdschrift/Bundel |
The Canadian Journal of Applied Linguistics |
Uitgave/Editie |
14 (2) |
Volledige tekst |
[link] |
Sleutelwoorden |
didactiek, spreekvaardigheid |
|