Type |
Overig |
Auteur(s) |
Hietala, M. |
Editor(s) |
|
Titel |
Practicing oral skills in Finnish upper secondary school EFL textbooks |
Abstract |
Masterscriptie waarin in twee leergangen Engels gebruikt in het Fins voortgezet onderwijs is onderzocht hoe mondelinge vaardigheden worden geoefend. De onderzoeksvragen waren: 1) hoe groot is het aandeel van de activiteiten gericht op mondelinge vaardigheden ten opzichte van het geheeld van de activiteiten? 2) welke aspecten van mondelinge vaardigheden worden geofend? 3) welke soorten activiteiten worden gebruikt? Een van de conclusie is dat in beide leergangen een minderheid van de activiteiten gericht is op communicatie en interactie, de meeste activiteiten zijn mechanisch en gericht op vocabulaire, correctheid en ook vertalen. In de discussie-activiteiten de focus is op het onderwerp, niet op de manier waarop de boodschap wordt uitgedrukt. De opzet met een brede theoretische inleiding, de methodologie en de vragenlijsten kunnen interessant zijn voor vergelijkbare afstudeeronderzoeken in het Nederlands voortgezet onderwijs. |
|
|
Jaar |
2013 |
Stad |
Jyväskylä |
Uitgever |
University of Jyväskylä |
ISBN |
|
Pagina's |
|
Tijdschrift/Bundel |
|
Uitgave/Editie |
|
Volledige tekst |
[link] |
Sleutelwoorden |
spreken, gespreksvaardigheid, spreekvaardigheid, materiaalanalyse |
|