Univrsiteit Leiden [logo]

Skip Navigation LinksBron-overzicht

Type Overig
Auteur(s) Kaski-Akhawan, H.
Editor(s)
Titel Teaching and learning oral skills in Finnish upper secondary school : a study of students' and teachers' views on oral skills education
Abstract Masterscriptie waarin via vragenlijsten in kaart is gebracht hoe docenten en leerlingen in het Fins voortgezet onderwijs denken over het trainen van mondelinge vaardigheden Engels op school. Het blijkt onder andere dat zowel docenten als leerlingen redelijk tevreden zijn over spreekvaardigheidstraining op school, beide doelgroepen vinden discussieopdrachten het meest effectief (en ze worden van alle oefenvormen het vaakst toegepast in de lessen). Leerlingen zouden meer uitspraakoefeningen willen krijgen en vinden de onderwerpen van de discussies niet altijd motiverend en gerelateerd aan hun interesses. Dit kan wellicht te maken hebben met het feit dat docenten met opdrachten uit het boek werken. De opzet met een brede theoretische inleiding, de methodologie en de vragenlijsten kunnen interessant zijn voor vergelijkbare afstudeeronderzoeken in het Nederlands voortgezet onderwijs.
Overige informatie Zie hier [link] en hier [link] voor gerelateerde masterscripties.
Jaar 2013
Stad Jyväskylä
Uitgever University of Jyväskylä
ISBN
Pagina's
Tijdschrift/Bundel
Uitgave/Editie
Volledige tekst [link]
Sleutelwoorden uitspraak, gespreksvaardigheid, presentatie, monoloog, dialoog, discussie