Type |
Artikel in tijdschrift |
Auteur(s) |
Aarts, R. & Ronde, S. |
Editor(s) |
|
Titel |
Tweetalig onderwijs met vervroegd Engels in het basisonderwijs |
Abstract |
Artikel waarin verslag wordt gedaan van een exploratief onderzoek naar het functioneren van een tweetalig onderwijsprogramma. De effectiviteit van het programma wordt gewogen door een toets en interview met de leerkracht en de coördinator. De belangrijkste conclusies zijn: het taalaanbod bestaat uit 75 minuten Engels per week, waarbij de leerkracht meer aan het woord is dan interactieve activiteiten onderneemt. Dit taalaanbod blijkt niet te leiden tot een hoge taalvaardigheid. De schrijfsters plaatsen tot besluit nog de kanttekening dat de gebruikte PIPS-test wellicht niet de meest geschikte test was, omdat het een curriculum-onafhankelijke test is, ontwikkeld voor leerlingen in Engeland. |
|
|
Jaar |
2006 |
Stad |
|
Uitgever |
|
ISBN |
|
Pagina's |
3-14 |
Tijdschrift/Bundel |
Levende Talen Tijdschrift |
Uitgave/Editie |
7 (2) |
Volledige tekst |
[link] |
Sleutelwoorden |
tweetalig onderwijs, effectiviteit, taalaanbod, eibo, vvto |
|