Univrsiteit Leiden [logo]

Skip Navigation LinksBron-overzicht

Type Artikel in tijdschrift
Auteur(s) Boer, R., Dekker, K., Kiewiet, A., Metselaar, M. & Veen, Z. ten
Editor(s)
Titel Complexe grammatica in het vreemdetalenonderwijs
Abstract Praktijkonderzoek naar effectieve manieren om complexe grammatica aan te bieden in het voortgezet onderwijs. Onderzocht zijn de expliciet-inductieve instructievorm, expliciet-deductief, impliciet en incidenteel, bij leerlingen in 4 havo en 5 vwo bij de vakken Duits, Engels en Spaans. De auteurs zien positieve effecten bij expliciete instructievormen.
Overige informatie Artikel gebaseerd op de masterscriptie van LIO-studenten aan de Rijksuniversiteit Grongingen. Voor een vergelijkbaar onderzoek, eveneens van LIO-studenten, waarop dit onderzoek voortbouwt, zie [link]
Jaar 2012
Stad
Uitgever
ISBN
Pagina's 10-14
Tijdschrift/Bundel Levende Talen Magazine
Uitgave/Editie 99 (2)
Volledige tekst [link]
Sleutelwoorden Grammatica, focus on form, inductief, deductief, impliciet, expliciet, didactiek