Type |
Artikel in tijdschrift |
Auteur(s) |
Boer, R., Dekker, K., Kiewiet, A., Metselaar, M. & Veen, Z. ten |
Editor(s) |
|
Titel |
Complexe grammatica in het vreemdetalenonderwijs |
Abstract |
Praktijkonderzoek naar effectieve manieren om complexe grammatica aan te bieden in het voortgezet onderwijs. Onderzocht zijn de expliciet-inductieve instructievorm, expliciet-deductief, impliciet en incidenteel, bij leerlingen in 4 havo en 5 vwo bij de vakken Duits, Engels en Spaans. De auteurs zien positieve effecten bij expliciete instructievormen. |
|
|
Jaar |
2012 |
Stad |
|
Uitgever |
|
ISBN |
|
Pagina's |
10-14 |
Tijdschrift/Bundel |
Levende Talen Magazine |
Uitgave/Editie |
99 (2) |
Volledige tekst |
[link] |
Sleutelwoorden |
Grammatica, focus on form, inductief, deductief, impliciet, expliciet, didactiek |
|