Type |
Rapport |
Auteur(s) |
American Council on the Teaching of Foreign Languages (ACTFL) |
Editor(s) |
|
Titel |
ACTFL Proficiency Guidelines. Speaking, Writing, Listening, and Reading, 2012 |
Abstract |
Dit is een richtlijn van het ACTFL (American Council on the Teaching of Foreign Languages) voor het bepalen van taalvaardigheidsniveau, zoals het ERK dat ook is. Het ACTFL onderscheidt vijf niveaus. Van hoog naar laag zijn dat Distinguished, Superior,
Advanced, Intermediate en Novice. Advanced, Intermediate en Novice zijn alle drie weer onderverdeeld in drie niveaus: hoog, midden en laag. De richtlijnen zijn bedoeld al instrument voor de evaluatie van functionele taalvaardigheid, niet om voor te schrijven hoe taalverwerving dient te verlopen of om het taalverwervingsproces te beschrijven.
|
|
|
Jaar |
2012 |
Stad |
|
Uitgever |
ACTFL |
ISBN |
|
Pagina's |
|
Tijdschrift/Bundel |
|
Uitgave/Editie |
|
Volledige tekst |
[link] |
Sleutelwoorden |
ERK, CEFR, niveaubeschrijving, normering, assessment, toetsing, kader, raamwerk, VS, Amerika, USA. |
|