Univrsiteit Leiden [logo]

Skip Navigation LinksBron-overzicht

Type Artikel in tijdschrift
Auteur(s) Antonek, J.L., Donato, R. & Tucker, G.R.
Editor(s)
Titel Differential Linguistic Development of Japanese Language Learners in Elementary School
Abstract In dit artikel wordt verslag gedaan van het vierde jaar in een lopend onderzoek naar het evalueren van een programma Japans als vreemde taal op de basisschool. 32 leerlingen zijn onderzocht op hun linguistische groei in de overgang van jaar drie naar jaar vier. Gefocust wordt op zes leerlingen die sinds de start van het programma deelnemen. De auteurs betogen dat het labelen van jonge leerders als 'high achievers' en 'low achievers' problematisch kan zijn, dit omdat het onderzoek uitwijst dat verschillende manieren van taalvaardigheid meten nodig zijn om de taalverwerving van jonge kinderen goed in kaart te brengen.
Overige informatie
Jaar 2000
Stad
Uitgever
ISBN
Pagina's 326-351
Tijdschrift/Bundel The Canadian Modern Language Review
Uitgave/Editie 57:2
Volledige tekst
Sleutelwoorden vvto, vroeg vreemdetalenonderwijs, Japans.