Type |
Artikel in tijdschrift |
Auteur(s) |
Antonek, J.L., Donato, R. & Tucker, G.R. |
Editor(s) |
|
Titel |
Differential Linguistic Development of Japanese Language Learners in Elementary School |
Abstract |
In dit artikel wordt verslag gedaan van het vierde jaar in een lopend onderzoek naar het evalueren van een programma Japans als vreemde taal op de basisschool. 32 leerlingen zijn onderzocht op hun linguistische groei in de overgang van jaar drie naar jaar vier.
Gefocust wordt op zes leerlingen die sinds de start van het programma deelnemen.
De auteurs betogen dat het labelen van jonge leerders als 'high achievers' en 'low achievers' problematisch kan zijn, dit omdat het onderzoek uitwijst dat verschillende manieren van taalvaardigheid meten nodig zijn om de taalverwerving van jonge kinderen goed in kaart te brengen. |
|
|
Jaar |
2000 |
Stad |
|
Uitgever |
|
ISBN |
|
Pagina's |
326-351 |
Tijdschrift/Bundel |
The Canadian Modern Language Review |
Uitgave/Editie |
57:2 |
Volledige tekst |
|
Sleutelwoorden |
vvto, vroeg vreemdetalenonderwijs, Japans. |
|