Univrsiteit Leiden [logo]

Skip Navigation LinksBron-overzicht

Type Artikel in tijdschrift
Auteur(s) Atay, D. & Gökce, K.
Editor(s)
Titel Elementary School EFL Learners' Vocabulary Learning: The Effects of Post-Reading Activities
Abstract In dit artikel wordt verslag gedaan van een onderzoek naar de effecten van leesverwerkingsopdrachten op het verwerven van vocubaire bij jonge leerders van het Engels als vreemde taal. De effecten van twee soorten leesverwerkingsopdrachten zijn onderzocht. De ene groep basisschoolleeringen deed een individuele schrijftaak na het lezen van een tekst, de andere groep deed schrijftaken in combinatie met interactieve taken. Resultaten wijzen uit dat interactieve leesverwerkingsopdrachten een positief effect hebben op de woordenschatverwerving van jonge leerders van het Engels als vreemde taal.
Overige informatie
Jaar 2006
Stad
Uitgever
ISBN
Pagina's 255-273
Tijdschrift/Bundel The Canadian Modern Language Review
Uitgave/Editie 63:2
Volledige tekst
Sleutelwoorden Engels, vvto, vroeg vreemdetalenonderwijs, EELT, woordenschat, interactie