Type |
Artikel in tijdschrift |
Auteur(s) |
Atay, D. & Gökce, K. |
Editor(s) |
|
Titel |
Elementary School EFL Learners' Vocabulary Learning: The Effects of Post-Reading Activities |
Abstract |
In dit artikel wordt verslag gedaan van een onderzoek naar de effecten van leesverwerkingsopdrachten op het verwerven van vocubaire bij jonge leerders van het Engels als vreemde taal. De effecten van twee soorten leesverwerkingsopdrachten zijn onderzocht. De ene groep basisschoolleeringen deed een individuele schrijftaak na het lezen van een tekst, de andere groep deed schrijftaken in combinatie met interactieve taken. Resultaten wijzen uit dat interactieve leesverwerkingsopdrachten een positief effect hebben op de woordenschatverwerving van jonge leerders van het Engels als vreemde taal. |
|
|
Jaar |
2006 |
Stad |
|
Uitgever |
|
ISBN |
|
Pagina's |
255-273 |
Tijdschrift/Bundel |
The Canadian Modern Language Review |
Uitgave/Editie |
63:2 |
Volledige tekst |
|
Sleutelwoorden |
Engels, vvto, vroeg vreemdetalenonderwijs, EELT, woordenschat, interactie |
|