Univrsiteit Leiden [logo]

Skip Navigation LinksBron-overzicht

Type Artikel in tijdschrift
Auteur(s) Abraham, L.B.
Editor(s)
Titel Computer-mediated glosses in second language reading comprehension and vocabulary learning: A meta-analysis
Abstract De auteur heeft een meta-analyse verricht van studies waarin onderzocht werd of leesvaardigheid vergroot wordt door 'computer-mediated glosses' oftewel digitale verklarende woordenlijsten bij het lezen van digitale, authentieke teksten.Resultaten wijzen uit dat er inderdaad een positief, maar matig effect is op het begrip bij het lezen in een tweede taal. De digitale verklarende woordenlijsten hebben een groot effect op incidentele woordenschatverwerving. Het effect hangt onder andere af van de de manier van instructie, tekstsoort en opdrachten.
Overige informatie doi: 10.1080/09588220802090246
Jaar 2008
Stad
Uitgever
ISBN
Pagina's 199-226
Tijdschrift/Bundel Computer Assisted Language Learning
Uitgave/Editie Vol 21, No. 3
Volledige tekst
Sleutelwoorden ICT, leesvaardigheid, begripsvaardigheid, woordenschat, annotatie, call, internet