Type |
Artikel in tijdschrift |
Auteur(s) |
Abraham, L.B. |
Editor(s) |
|
Titel |
Computer-mediated glosses in second language reading comprehension and vocabulary learning: A meta-analysis |
Abstract |
De auteur heeft een meta-analyse verricht van studies waarin onderzocht werd of leesvaardigheid vergroot wordt door 'computer-mediated glosses' oftewel digitale verklarende woordenlijsten bij het lezen van digitale, authentieke teksten.Resultaten wijzen uit dat er inderdaad een positief, maar matig effect is op het begrip bij het lezen in een tweede taal. De digitale verklarende woordenlijsten hebben een groot effect op incidentele woordenschatverwerving. Het effect hangt onder andere af van de de manier van instructie, tekstsoort en opdrachten. |
|
|
Jaar |
2008 |
Stad |
|
Uitgever |
|
ISBN |
|
Pagina's |
199-226 |
Tijdschrift/Bundel |
Computer Assisted Language Learning |
Uitgave/Editie |
Vol 21, No. 3 |
Volledige tekst |
|
Sleutelwoorden |
ICT, leesvaardigheid, begripsvaardigheid, woordenschat, annotatie, call, internet |
|