Type |
Artikel in bundel |
Auteur(s) |
Alanen, R., Huhta, A. & Tarnanen, M. |
Editor(s) |
|
Titel |
Designing and assessing L2 writing tasks across CEFR proficiency levels |
Abstract |
Door de komst van het Europees Referentiekader (ERK/ CEFR) is er opnieuw vraag naar geïntegreerd onderzoek naar toetsing en verwerving van een tweede taal. Om deze reden is het project Cefling (Combining second language acquisition and language testing research ) gestart. Een van de doelen van het project is het beschrijven van de taalkenmerken die T2-leerders gebruiken op de verschillende niveaus van de ERK-schalen. Schriftelijke data van jonge en volwassen T2-leerders van het Engels en Fins is verzameld, met behulp van communicatieve schrijftaken. In het artikel wordt ingegaan op zaken die een rol spelen bij het ontwerpen en beoordelen van T2-schrijftaken. Ook wordt in het artikel besproken hoe statistische procedures gebruikt kunnen worden bij het beoordelen van de moeilijkheidsgraad van een toets. |
|
|
Jaar |
2010 |
Stad |
|
Uitgever |
|
ISBN |
9781446669938 |
Pagina's |
21-56 |
Tijdschrift/Bundel |
EUROSLA Monographs series 1. Communicative Proficiency and Linguistic Development. |
Uitgave/Editie |
|
Volledige tekst |
[link] |
Sleutelwoorden |
schrijfvaardigheid, CEFR, ERK, toetsontwikkeling, normering, validiteit |
|