Type |
Boek |
Auteur(s) |
Alderson, J.C. |
Editor(s) |
|
Titel |
Assessing reading |
Abstract |
Boek over het beoordelen van leesvaardigheid in een vreemde of tweede taal. Naast theorie en onderzoek wordt ook de praktijk van het beoordelen uitgebreid besproken. Het boek is bedoeld voor docenten en onderzoekers. De auteur - autoriteit op het gebied van beoordeling van taalvaardigheid - gaat eerst in op de aard van het lezen, daarna op factoren die van invloed zijn op het leesproces (verschillende soorten kennis, vaardigheden, kenmerken van de tekst), en vervolgens op onderzoek naar het beoordelen van leesvaardigheid. Daarna gaat het boek in op het ontwikkelen van toetsen. De verschillende testtechnieken (hoofdstuk 7) worden uitgebreid geïllustreerd met voorbeelden. |
|
|
Jaar |
2000 |
Stad |
Cambridge |
Uitgever |
Cambridge University Press |
ISBN |
9780521599993 |
Pagina's |
|
Tijdschrift/Bundel |
|
Uitgave/Editie |
|
Volledige tekst |
|
Sleutelwoorden |
toetsing, meerkeuzevragen, cloze-test, voorlezen, zelfbeoordeling, top-down bottom-up verwerking, cognitie, niet-literaire teksten, typografie, moeilijkheidsgraad, gebruik van woordenboeken, intelligentie, DIALANG, input, verwachte respons, free-recall |
|