Type |
Overig |
Auteur(s) |
Arnott, S. |
Editor(s) |
|
Titel |
The accelerative integrated method: A descriptive case study |
Abstract |
MA-scriptie geschreven aan het Ontario Institute for Studies in Education (Universiteit van Toronto) over de populaire AIM-methode van Wendy Maxwell (Frans als tweede taal). In deze benadering spelen gebaren en toneelspel (naast muziek, literatuur en dans) een prominente rol. Arnott heeft via observatie en interviews kwalitatief onderzoek gedaan naar de 'Accelerative Integrated Method', gedurende vier maanden in een klas met jonge beginnende leerlingen Frans (7-8 jaar). Haar conclusies zijn dat de leerlingen het erg leuk vinden om Frans te spreken en dat ze in korte tijd enorm veel leren. Zij denkt zelfs dat de AIM-benadering zeer geschikt is voor alle onderwijs aan beginnende vreemdetaalleerders. Nader kwantitatief en kwalitatief onderzoek is echter nodig. |
|
|
Jaar |
2005 |
Stad |
|
Uitgever |
|
ISBN |
|
Pagina's |
|
Tijdschrift/Bundel |
|
Uitgave/Editie |
|
Volledige tekst |
[link] |
Sleutelwoorden |
vroeg vreemdetalenonderwijs, vvto, AIM-lesmethode, Frans, vocabulaire, scaffolding, spreekvaardigheid, the gesture approach, betekenisgericht, doeltaalgebruik |
|