Type |
Artikel in tijdschrift |
Auteur(s) |
Andringa, S. |
Editor(s) |
|
Titel |
Grammaticaonderwijs en de ontwikkeling van tweedetaalvaardigheid |
Abstract |
Samenvatting van onderzoek naar de waarde van bewuste regelkennis voor vaardigheid in een tweede taal. Na een overzicht van eerder uitgevoerd onderzoek wordt ingegaan op het door de auteur uitgevoerde onderzoek naar de vraag of expliciete instructie over grammaticaregels noodzakelijk is voor het leren communiceren in een tweede taal. De conclusie luidt dat zowel impliciet als expliciet grammaticaonderwijs, mits communicatief en betekenisgericht, en aansluitend bij het ontwikkelingsstadium van de leerling, leidt tot verbeterde taalvaardigheid. |
|
|
Jaar |
2007 |
Stad |
|
Uitgever |
|
ISBN |
|
Pagina's |
23-29 |
Tijdschrift/Bundel |
Levende Talen Tijdschrift |
Uitgave/Editie |
8 (1) |
Volledige tekst |
[link] |
Sleutelwoorden |
expliciete regelkennis, effectiviteit van grammatica-onderwijs, spontaan taalgebruik, impliciete kennis, trappen van vergelijking, onderschikking, schrijfvaardigheid |
|