Univrsiteit Leiden [logo]

Skip Navigation LinksBron-overzicht

Type Dissertatie
Auteur(s) Andringa, S.
Editor(s)
Titel Form-focused instruction and the development of second language proficiency
Abstract Proefschrift over onderzoek naar het nut van grammaticaonderwijs ('form-focused'-instructie) voor het ontwikkelen van spreek- en schrijfvaardigheid. Hoe belangrijk is bewuste kennis van grammatica voor het echt kunnen communiceren in een vreemde taal? De auteur concludeert dat er geen duidelijk voordeel is van het hebben van expliciete kennis, maar zeker ook geen nadeel.
Overige informatie
Jaar 2005
Stad Groningen
Uitgever Groningen Dissertations in Linguistics
ISBN 0928-0030
Pagina's
Tijdschrift/Bundel
Uitgave/Editie
Volledige tekst [link]
Sleutelwoorden non-interfacehypothese, zwakke-interfacehypothese, sterke-interfacehypothese, interface debate, impliciete en expliciete instructie, automatisering, noticing, complexiteit, chunks, computatie, relexicalisatie, spontaan taalgebruik, form-focused instructie