Type |
Dissertatie |
Auteur(s) |
Andringa, S. |
Editor(s) |
|
Titel |
Form-focused instruction and the development of second language proficiency |
Abstract |
Proefschrift over onderzoek naar het nut van grammaticaonderwijs ('form-focused'-instructie) voor het ontwikkelen van spreek- en schrijfvaardigheid. Hoe belangrijk is bewuste kennis van grammatica voor het echt kunnen communiceren in een vreemde taal? De auteur concludeert dat er geen duidelijk voordeel is van het hebben van expliciete kennis, maar zeker ook geen nadeel. |
|
|
Jaar |
2005 |
Stad |
Groningen |
Uitgever |
Groningen Dissertations in Linguistics |
ISBN |
0928-0030 |
Pagina's |
|
Tijdschrift/Bundel |
|
Uitgave/Editie |
|
Volledige tekst |
[link] |
Sleutelwoorden |
non-interfacehypothese, zwakke-interfacehypothese, sterke-interfacehypothese, interface debate, impliciete en expliciete instructie, automatisering, noticing, complexiteit, chunks, computatie, relexicalisatie, spontaan taalgebruik, form-focused instructie |
|