Type |
Artikel in tijdschrift |
Auteur(s) |
Andringa, S.J., & Hacquebord, H. |
Editor(s) |
|
Titel |
De moeilijkheidsgraad van schoolboekteksten als grondslag voor het vaststellen van tekstbegripsvaardigheid |
Abstract |
Artikel over hoe de moeilijkheidsgraad van teksten, het tekstbegrip en de tekstbegripstoetsen van brugklassers als instrument gebruikt kunnen worden om leesproblemen te signaleren. Hoe is een geselecteerd aanbod van teksten binnen de school gemaakt voor lezers met een grote variëteit leesvaardigheid? |
|
|
Jaar |
2000 |
Stad |
|
Uitgever |
|
ISBN |
|
Pagina's |
83-94 |
Tijdschrift/Bundel |
Toegepaste Taalwetenschap, 64 |
Uitgave/Editie |
Jaargang 64 |
Volledige tekst |
[link] |
Sleutelwoorden |
Dylexie; zwakke lezers; brugklas; vo; leesbegrip; teksten; toets; leesvaardigheid |
|