Univrsiteit Leiden [logo]

Skip Navigation LinksBron-overzicht

Type Artikel in tijdschrift
Auteur(s) Andringa, S.J., & Hacquebord, H.
Editor(s)
Titel De moeilijkheidsgraad van schoolboekteksten als grondslag voor het vaststellen van tekstbegripsvaardigheid
Abstract Artikel over hoe de moeilijkheidsgraad van teksten, het tekstbegrip en de tekstbegripstoetsen van brugklassers als instrument gebruikt kunnen worden om leesproblemen te signaleren. Hoe is een geselecteerd aanbod van teksten binnen de school gemaakt voor lezers met een grote vari√ęteit leesvaardigheid?
Overige informatie
Jaar 2000
Stad
Uitgever
ISBN
Pagina's 83-94
Tijdschrift/Bundel Toegepaste Taalwetenschap, 64
Uitgave/Editie Jaargang 64
Volledige tekst [link]
Sleutelwoorden Dylexie; zwakke lezers; brugklas; vo; leesbegrip; teksten; toets; leesvaardigheid