Type |
Boek |
Auteur(s) |
Appel, R. & Vermeer, A. |
Editor(s) |
|
Titel |
Tweede-taalverwerving en tweede-taalonderwijs |
Abstract |
Prettig leesbare en praktijkgerichte inleiding in de tweedetaalverwerving, bedoeld voor vreemdetalendocenten, docenten Nederlands als tweede taal en geïnteresseerde leken. Naast een beschrijving van het verloop van tweedetaalverwerving en van de factoren die dit proces beïnvloeden, wordt uitgebreid ingegaan op de belangrijkste wetenschappelijke theorieën. De tweede helft van het boek is gericht op onderwijs en gaat in op verschillende benaderingen, doelen en evaluatie, leerstof, en organisatie en werkvormen. In het hele boek wordt verwezen naar relevant onderzoek. Daarnaast worden veel voorbeelden gegeven en weinig taalkundige termen gebruikt. |
|
|
Jaar |
1994 |
Stad |
Bussum |
Uitgever |
Coutinho |
ISBN |
9062839525 |
Pagina's |
|
Tijdschrift/Bundel |
|
Uitgave/Editie |
|
Volledige tekst |
|
Sleutelwoorden |
fonologie, pragmatiek, leeftijd, sexe, taalaanleg, taalcontact, transferhypothese, creatieve-constructiehypothese, universele-grammaticahypothese, cognitivisme, taalaanbod, interactie, communicatieve benadering, leerstofselectie, toetsvormen |
|